S O M U C H ! <link rel="shortcut icon" href="http://media.tumblr.com/tumblr_m4i90hCVTq1qdlkyg.gif" type="image/x-icon" /> <link rel="icon" href="http://media.tumblr.com/tumblr_m4i90hCVTq1qdlkyg.gif" />


Mumble Machine


Assalamualaikum . Syahirah Husna . Storyteller . Student . Muslim . Blogger . Inspirit . Be nice here . I'll be nice to you . Thank you .

Home About Stuffs Follow Dash

Tagboard




Bestie


Timeline




Daebak'ers



Credits

Template: NURUL ATIQAH
BS's: ARRIEN INSPIRIT
Owner: SYEIRA HUSNA
Editor: Nana

BITTER : Another perspective.
Monday, April 14, 2014 • 12:35 AM • 1 comments
Asslamualakum and Pray R4BIA.



Tengok tajuk atas. B-I-T-T-E-R.

Sekali pandang mesti teringat rasa ubat, peria and ulam-ulaman yang selalu nenek kita hidang.stereotype la. Bagi yang alergi pahit2 ni, kalau boleh nak sorok bawah meja, x nak makan benda2 pahit. 

"Pahit la, tak suka!"

"Tak de ke makanan yang lagi manis?"

"Tak nak! Nanti hilang deria rasa,"

howh. Okay.


Andai kita seorang saintis mesti kita akan cuba cipta ubat yang manis. Cari semua antidote plus tambah segala ramuannya,, nak buat jugak ubat yang manis. Biar ubat, peria ngan ulam-ulaman pun manis.

Kan?

Well, my dream is to have something like that.

Kite selalu mahukan sesuatu yang senang. Ubat yang manis supaya nikmat halwa lidah. Ulam-ulam manis biar boleh makan macam gula-gula. 

Exam soalan 1+1 biar kite boleh senang2 lulus. 

Jalan mana2 pkai whilcha...(wheelchair), x nak kaki penat.

Memanglah fitrah manusia, sukakan perkara yang senang. Biar less energy, asalkan productive. Dalam dunia teknologi sekarang, memang ituah nikmat yang telah disediakan bagi kita.

TAPI,

Andai kita sekali je, SEKALI je, kena lakukan perkara yang susah, hati mesti mula mendengus. Badan kalau boleh nak lari x nak buat  Tak suka. Tak nak! Jujur. Semua mesti pernah rasa . Betul tak?

Apa kata kita fikir dari segi luarnya

Andai kita selalu buat perkara yang senang2 tanpa ada sekali pun kesusahan. Apa  nikmat segala yang kita lakukan sebenarnya?

 Sekadar makan gula, dapat manisnya. Makin banyak dimakan, tambah penyakit.

Tapi lain kalau kita makan pahit, ulam for example, memang rasa pahit, Tapi badan kita dapat baiknya. Jadi hidup pun sihat  Akhirnya kita pun boleh hidup dengan kemanisan nikamt kurniaan-Nya.

Berakit-rakit ke hulu,
berenang-renang ke tepian,
bersakit- sakit dahulu,
bersenang-senang kemudian.





Hakikatnya, hidup sebenarnya indah dengan segala pahit, dugaan dan cabaran. Ingatlah itu satu ujian tanda sayang daripada-Nya. Bila kita pandang belakang balik waktu kita berjaya nanti, pasti kita akan rasa manisnya segala kepahitan yang pernah kita lalui.













+ +




? ?