S O M U C H ! <link rel="shortcut icon" href="http://media.tumblr.com/tumblr_m4i90hCVTq1qdlkyg.gif" type="image/x-icon" /> <link rel="icon" href="http://media.tumblr.com/tumblr_m4i90hCVTq1qdlkyg.gif" />


Mumble Machine


Assalamualaikum . Syahirah Husna . Storyteller . Student . Muslim . Blogger . Inspirit . Be nice here . I'll be nice to you . Thank you .

Home About Stuffs Follow Dash

Tagboard




Bestie


Timeline




Daebak'ers



Credits

Template: NURUL ATIQAH
BS's: ARRIEN INSPIRIT
Owner: SYEIRA HUSNA
Editor: Nana

Buruk Sangka, PUih.,
Thursday, February 13, 2014 • 8:22 PM • 0 comments
Asssalamualaikum and Pray R4BIA


Seleksi hati.
Rilekskan diri.


Ada satu alkisah yang tak tahulah akar umbinya mana.

Ceh.

Seorang wanita yang sangat lapar, Aduihhh,,,perutnya berkeroncong sambil menunggu flight yang akan tiba satu jam lagi. Jadi dia pun bercadang lah nak beli Jacob's Crackers kat airport tu,



"Nyam, Nyam.."

Duduk atas bangku panjang, dia pun mengeluarkan sebuah majalah Solusi sebegai pelengkap ilmu di hati. Moga-moga diri diredhai.

Tiba-tiba datang seorang lelaki. Duduk di hujung sebelah kanan bangku panjang itu. Berwajah segak dan menunjukkan peribadi seorang yang kemas. Tertaut pula wanita itu.Awww~ JAtuh~~

Tiba-tiba..

"Krap..Krap.."

Kelihatan lelaki itu sedang memakan biskut. Jacob's Crackers....

"Eh! Jap! Jacob's Crackers?"

Bukan itu ke biskut aku tadi. Sesedap hati je makan..:(

Wanita itu pun membiarkan sahaja lelaki itu. Dalam hatinya dia sudah memutuskan hati yang baru tertaut tadi. Huh. Lelaki tak reti mintak izin. Kalau lapar pun, mintalah kebenaran.Tak salah pun.

Jadi alkisahnya lelaki itu pun beredar dari bangku itu, meninggalkan separuh Jacob's tertinggal. Perempuan itu pun ambil lah balik Jacob's dia. Sudah dia punya, Buat apa nak fikir panjang-panjang, kan?

Di Aiirport.
Perempuan itu melabuhkan badannya di atas kerusi. Mahu berehat, dia mengeluarkan Headsetnya, berhasrat hendak mendengar lagu-lagu. Membuka beg. Dia ternampak satu bungkusan berwarna kuning..

"JACOB's?"

"Jadi yang tadi?!"

Korang tahukan apa yang jadi?

Haha.(Rupanya biskut tu lelaki tu punyaaaa)

Pengajaran: Sentiasa Husnul Zonn.. Ataupun erti kata lainnya bersanghka baik.Kadang-kadang mata kita ini buta, selalu tengok orang dari zahirnya sahaja. :)

#MUHASABAH BALIK#






+ +

Post a Comment




? ?