S O M U C H ! <link rel="shortcut icon" href="http://media.tumblr.com/tumblr_m4i90hCVTq1qdlkyg.gif" type="image/x-icon" /> <link rel="icon" href="http://media.tumblr.com/tumblr_m4i90hCVTq1qdlkyg.gif" />


Mumble Machine


Assalamualaikum . Syahirah Husna . Storyteller . Student . Muslim . Blogger . Inspirit . Be nice here . I'll be nice to you . Thank you .

Home About Stuffs Follow Dash

Tagboard




Bestie


Timeline




Daebak'ers



Credits

Template: NURUL ATIQAH
BS's: ARRIEN INSPIRIT
Owner: SYEIRA HUSNA
Editor: Nana

Dia petak, Dia biru, Aku nak Thanks kepada dia :)
Saturday, November 23, 2013 • 9:42 AM • 0 comments
Cerita ini berbentuk autobiografi.

BUKAN nak ingat sangat sebenarnya.

BUKAN untuk dipuji pun sebenarnya.

TAPI sekadar meluahkan rasa

(Tarik nafas,lepas) HUH!

Yang tak terlepas dari jiwa.

Dia sangat berharga sebenarnya. Boleh aku katakana dialah jambatan.Yang membawa diri ini ke alam lain(?).

Bukanlah lain sangat sebenarnya.

Dia jugalah tali. Yang ingatkan aku untuk sentiasa mengikat sillaturrahim dengan rakan-rakan lama pada musim rehat+bermalasan ini.

So lovely..

Macam mana rupa dia?

Petak.Biru.
 Gelap kalau malam.Terang kalau siang. Atasnya ada empat butang bercahaya.Mungkin hasil bantuan saudaranya yang bernama LED tu.

Satu butang MERAH yang melambangkan KUASA dia.
Satu butang berwarna KUNING, begitu juga HIJAU dan OREN.

Di atasnya ada lambing syarikatnya. Syarikat   telekomunikasi yang terkenal satu dunia.

Ya.Dialah Modem.

Cik Modem.

Mungkin aku tak perlu nak terang panjang-panjang lagi. Siapa yang dapat baca cerita ini pasti tahu siapa Cik Modem ini.

Seperti yang kita tahu, ia memang berjasa.Membawa kita ke alam Internet yang sinonim dengan nama jolokannya, ‘Dunia di hujung jari.’Kita boleh berkomunikasi,mencari informasi, saling berdedikasi dan semua yang ’si’ lah! Andai jaringannya terputus, maka matilah akses kita untuk ke alam itu.

Ya. Dan itulah yang berlaku kepada aku sekarang.

Butang link terkedip-kedip sayu
 – tanda link (TIADA)

Jujur aku katakan  manuskrip awal post ini bukanlah ditulis di ruangan write post seperti yang selalu bloggers lakukan.Hakikatnya aku sekarang sedang menulis di dalam PROGRAM NEW MICROSOFT WORD (3), disebabkan Cik Modem yang sedang merajuk ini.

Kenapa perlu aku rajukkan sangat perkara ini sehingga perlu menyiapkan biografi Cik Modem.

Tarikh; tak ingat
Masa: Malam

Jari Syahirah leka menaip di atas papan kekuncinya. Ya, dia sangat asyik untuk menulis post kali ini.Alih-alih..

Butang LINK terkedip-kedip sayu.

Diikuti dengan butang-butang lain yang tiba-tiba berkedip tidak tentu arah.
ERROR 654:   The modem…………………has reported an error.

Ark!

Jadi setiap kali peristiwa ini terjadi, Adik aku ibarat plumber yang tolong ketuk-ketuk, tekan tutup suis, cabut wayar untuk hidupkan balik link.

Tapi peristiwa ini tak berlaku sekali sahaja.

Okay,pendek cerita. Berkali-kali.

Masa: Hari ini.

Adik! Tolong akak dengan modem ni!”
“ Tak nak la, Running Man ni;”

Akhirnya setelah banyak kali dipujuk, maka plumber a.k.a adik terhebat pun datanglah mencemar duli memujuk Cik Modem ni.

”Adik,akak rasa modem ni, memang dah merajuk ngan akak,Setiap kali akak main je mesti jadi macam ni,”

Adik aku hanya. Diam.Tiada Bahasa.

Ya, begitulah kisah Cik Modem ni, even pada saat ini, Cik Modem masih merajuk dan terkedip-kedip tiada LINE.

Hmmm..Aku perlu berusaha lagi.

Sebelum itu, ‘Save As’

New Microsoft Word Doc.

Cik Modem.

Aku mengharapkan aku dapat post manuskrip ini esok.

Dengan LINE.

Written at:1.20 A.M , 24/11/2013



Akhirnya 17 minit kemudian, Cik Modem dedah tak merajuk lagi. Post ni kemudian, published!








+ +

Post a Comment




? ?